• تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 12:30
  • بازدید : 129
  • تعداد بازدیدکننده : 127
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

 

معاونت پژوهشی دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار را در روز دوشنبه 20 آذرماه 1402 از ساعت ۹ الی ۱۵ برای اساتید و دانشجویان ترتیب داد که این برنامه با حضور ۱۷ نفر از اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

این نمایشگاه را می‌‌توان یکی از اصلی‌‌ترین رویدادها در زمینه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور به شمار آورد که امسال از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا گردید. این نمایشگاه هر ساله در هفته پژوهش با اهداف شناخت نیازهای پژوهشی و فناوری، ارتقای قدرت رقابت در این حوزه، ارائه جدیدترین دستاوردهای این صنعت، گردهمایی محققان، پژوهشگران و فن‌آوران، فراهم کردن شرایط تجاری سازی فناوری، شبکه‌سازی فعالان این حوزه، ایجاد ارتباط میان مراکز پژوهشی و فناوری برگزار می‌شود.

 در این نمایشگاه که هر ساله با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناورى و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌گردد، بیش از ۱۲۰ دانشگاه (به غیر از علوم پزشکی)، پژوهشگاه، ‌پارک نوآوری و  مرکز رشد از سراسر کشور شرکت می‌نمایند.

اهم اهداف معاونت پژوهشی دانشکده که در این بازید حاصل شد به شرح زیر است:

  1. آشنایی با پژوهشکده‌ها و مؤسسات آموزشی فعال در حوزه فناوری و یافته ها و پژوهش های محققان، پژوهشگران و فناوران
  2. شبکه سازی و ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و فناوری
  3. شناخت نیازهای پژوهشی و مذاکره با مراکز شرکت کننده در نمایشگاه جهت همکاری‌های آتی
  4. کمک به توسعه بستری جهت تقویت رویکرد همگرایی علوم و فناوری

با توجه به زمینه شرکت کنندگان در این بازدید، عمدتا محصولات مرتبط با آموزش نظیر شبیه‌سازها، واقعیت مجازی و افزوده و متاورس، برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی (و مداخلات دارویی)، سامانه‌های آموزشی مبتنی بر وب، ‌آزمون‌سازهاف کتابخانه‌های هوشمند دیجیتال و مسیرهای شغل یابی مورد توجه قرار گرفت که در موارد مرتبط با مسئولین مرتبط مذاکره انجام و راههای برقراری ارتباط برای آینده مورد توجه قرار می گرفت.

در پایان از معاونت‌محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه جناب آقای دکتر زرقی، رئیس محترم دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری جناب آقای دکتر احمدی و سرپرست محترم کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی سرکار خانم دکتر سهراب‌وندی جهت حمایت‌ها و هماهنگی‌های لازم قدردانی می شود.

امید است با تداوم برگزاری رویداد‌هایی با این هدف، انگیزه دانشجویان و اعضای هیأت علمی جهت ورود و حضور در زیست بوم نوآوری و فناوری افزایش یافته و شاهد پیشرفت روزافزون ارتباط دانشگاه با صنعت باشیم.

و من الله التوفیق

دکتر احسان طوفانی‌نژاد

معاون پژوهشی

دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

آذر 1402

 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • گروه خبری : 136585
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست