کسب جایزه ملی یادگیری الکترونیکی کرسی یونسکو توسط عضو هیأت علمی دانشکده

در دومین دوره جایزه ملی یادگیری الکترونیکی کرسی یونسکو، دکتر احسان طوفانی نژاد عضو هیأت علمی گروه یادگیری الکترونیکی دانشکده آموزش پزشکی و فناوریهای یادگیری موفق به کسب جایگاه فرد برتر و جایزه ملی یادگیری الکترونیکی شد.
مراسم پایانی دوره دوم جایزه ملی یادگیری الکترونیکی با تمرکز بر فناوریهای نوظهور در حوزه آموزش الکترونیکی، روز شنبه ۴ اسفندماه 1403 به همت کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو و با همکاری و میزبانی دانشگاه خاتم در تهران برگزار شد.
نقش جایزه ملی یادگیری الکترونیکی در ایجاد تحول دیجیتال
دکتر علی اکبر جلالی؛ رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در یک سخنرانی آنلاین با اشاره به نقش جایزه ملی یادگیری الکترونیکی در ایجاد تحول دیجیتال در کشورها، هوش مصنوعی و متاورس را مهمترین عوامل تعیینکننده تغییرات آتی این تحول عنوان کرد و گفت: کرسی یونسکو برای آموزش و یادگیری الکترونیکی، با هدف معرفی و ترویج فناوریهای نوظهور در این حوزه استفاده میکند و به همین خاطر در دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی، این فاکتورها را در اولویت قرار دادیم.
یادگیری الکترونیکی فرصتی مناسب در تحول نظامهای آموزشی است
دکتر حسن فرطوسی؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در سخنانی در این مراسم گفت: یونسکو برای تشویق کشورها جهت سرمایهگذاری در حوزه آموزش دیجیتال و ارتقای اثربخش آن چندین توصیه ارائه کرده است که از آن جمله میتوان به توسعه زیرساختهای دیجیتال اشاره کرد. از منظر یونسکو برای ایجاد یک محیط یادگیری موثر و کشورهای عضو باید زیرساخت آموزش دیجیتال گره خورده، تقویت کنند و محتوای آموزشی باید به نحوی طراحی شود که کیفیت آموزشی را تضمین کند. آموزش و یادگیری الکترونیک فرصتی ارزشمند برای تحول در نظامهای آموزشی است.
نخستین دوره این جایزه در سال ۱۳۹۷ با هدف فرهنگ سازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی و شناسایی و تشویق افراد و سازمانهای مؤثر در این زمینه برگزار شد. دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی که با تمرکز بر فناوریهای نوظهور در حوزه آموزش الکترونیکی برگزار میشود و مانند دوره اول، در سه محور فرد، سازمان و دستاورد تاثیرگذار طرحریزی شده است. در دومین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی، افراد، سازمانها و دستاوردها با استفاده از دو معیار اصلی مورد ارزیابی قرار گرفتند: نخست، میزان بهرهمندی از فناوریهای نوین و دوم، اقدامات زمینه ساز مدیریتی در بهرهمندی از این فناوریها.