• تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 08:49
  • بازدید : 28
  • تعداد بازدید : 25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارشی از حضور اساتید دانشگاه در نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری»

  به گزارش روابط عمومی ، دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری ، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری» با هدف آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آن‌ها در آموزش و یادگیری به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و این دانشکده و سایر دانشگاه ها و نهاد های مربوطه (ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشگاه نیروی انتظامی امین و دانشگاه علم و صنعت  و معاونت آموزشی آموزش و پرورش و رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی، روز (چهارشنبه، 18 مهرماه 1403) در سالن همایش‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

  در این همایش دکتر زالی با نشست تخصصی با عنوان ظرفیت های ایجاد همگرایی در هوش مصنوعی به اهمیت هوش مصنوعی در علم پزشکی و آموزش پزشکی در ایران و دنیا پرداختند.

در ادامه دکتر زالی به این موضوع که هوش مصنوعی باید با سرمایه گذاری های کلان ، اعتماد به نیروی انسانی و جوان و شرکت های دانش بنیان و همچنین ایجاد فرهنگ سازی در هوش مصنوعی همراه باشد.

در پایان دکتر زالی به 4 نکته در زمینه ی حوزه های مختلف هوش مصنوعی اشاره داشتند: 1- در حوزه ی مدیریت آموزشی: که هوش مصنوعی می تواند کاربردی آموزش را مدیریت کند. 2- شخصی سازی آموزشی : که هوش مصنوعی می تواند با آموزش و مدل های مختلف تطبیق پذیری مناسب با هر فراگیرو مخاطب در عرصه ی آموزش و یادگیری و برطرف کردند چالش ها و مشکلات در این زمینه برخورد کند. 3- ایجاد محتوای جذاب آموزشی با هوش مصنوعی که فرصت ها و کیفیت آموزششی در کلاس های درسی با کمک به مدرسین برطرف کند.4- بخش آزمون و ارزیابی و اعتبار بخشی: که هوش مصنوعی با کمک ابزارها و اپلیکشن های مختلف در حوزه های مختلف آموزش پزشکی در عرصه ی آزمون و ارزیابی بپردازد.

 

در ادامه در نشست اول با عنوان هوش مصنوعی و آموزش پزشکی به ریاست پنل و نشست توسط دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری و جناب آقای دکتر شریفی پور رییس مرکز تحقیقات آموزش پزشکی وزارت ( نصر) جناب آقای دکتر طوفانی نژاد معاون پژوهشی دانشکده و دبیر اجرایی همایش، جناب آقای دکتر زارع عضو هیئت علمی گروه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی دانشکده  به اهمیت و بررسی موضوعات مرتبط هوش مصنوعی در آموزش پزشکی پرداخته شد.

 

بیانیه اولین همایش ملی "هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری"

با توجه به تحولات سریع و گسترده در حوزه هوش مصنوعی، اهمیت بهره‌گیری از این فناوری در عرصه‌های مختلف زندگی روزمره بیش از پیش آشکار شده است. آموزش و یادگیری به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های توسعه پایدار جوامع، با ورود هوش مصنوعی به مرحله‌ای جدید و تحول‌ساز رسیده است.

همایش "هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری" با هدف بررسی و تبادل نظر پیرامون آخرین دستاوردها، فرصت‌ها و چالش‌های این فناوری در حوزه آموزش برگزار گردید. این همایش بستری را برای استادان، پژوهشگران، دانشجویان و فعالان عرصه آموزش فراهم آورد تا با معرفی و بررسی نوآوری‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی در این زمینه، به ترسیم چشم‌انداز آینده یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کنند.

این همایش بر این باور است که هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند به بهبود فرآیندهای آموزشی و یادگیری کمک کند، بلکه به عنوان ابزاری توانمند برای فراهم کردن فرصت‌های یادگیری شخصی‌سازی‌شده، کاهش نابرابری‌های آموزشی و افزایش دسترسی به منابع آموزشی می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

 امیدواریم که این گردهمایی علمی، راهگشای تحقیقات و نوآوری‌های جدید در این حوزه باشد و به همکاری‌های گسترده‌تر میان مراکز علمی، فناوری و آموزشی منجر شود؛ مانند همگرایی شکل گرفته در این ایام در حوزه های علوم انسانی، اجتماعی، مهندسی، پزشکی، شناختی، مدارس و علوم انتظامی.از تمامی شرکت‌کنندگان و سخنرانان محترم که با ارائه مقالات، تحقیقات و تجربیات ارزشمند خود در ارتقای سطح علمی و فنی این همایش نقش‌آفرینی کردند، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

کمیته علمی همایش با علم بر چالش های پیشروی این حوزه مانند عدم بومی سازی داده ها و مسائل اخلاقی، امید دارد که با تلاش های هدفمند و مستمر تحقق آینده‌ای که در آن، هوش مصنوعی به عنوان ابزاری خدمتگزار برای بهبود کیفیت زندگی و آموزش به کار گرفته شود، بسیار نزدیک خواهد بود. دبیرخانه همایش

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 147397
کلید واژه

تصویر

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست