فلوشيپ آموزش پژوهش و فناوري
بیان تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص دوره فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری با رویکرد توانمندسازی جهت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
بیان تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص دوره فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری با رویکرد توانمندسازی جهت اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وبینار هماندیشی و اشتراک تجارب موفق دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای ماموریت های واسپاری شده به آن ها با حضور جناب آقای دکتر نجفی معاون محترم تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر پیام کبیری (رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت)، و با حضور معاونین تحقیقات و فنآوری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در تاریخ 25/02/1400 برگزار شد.
در این جلسه پس از خوش آمدگویی توسط معاونت محترم تحقیقات و فناوری وزارت، جناب آقای دکتر زرقی معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان سیاست ها و رسالت کلی برنامه دوره فلوشیپ آموزش پژوهش و فناوری با رویکرد توانمندسازی پرداختند و ضمن برشمردن مزایای ارزشمند این دوره اشاره کردند که گواهی این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه سوربن فرانسه به زبان انگلیسی صادر میشود.
در ادامه دکتر سلیمان احمدی، رئیس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه به عنوان دبیراجرایی، طراحی آموزشی منحصر بفرد این برنامه را برای شرکت کنندگان شرح دادند؛ از جمله:
طراحی پورتفولیوی الکترونیکی صلاحیت های پژوهشی جهت بررسی روند پیشرفت فراگیران، وجود همیاران آموزشی به عنوان منتورالکترونیکی در سطح دوم برنامه به جهت حمایت از یادگیری یادگیرندگان و انجام پروپوزال پژوهشی مصوب هریک، وجود سطح بندی پودمان های آموزشی به جهت رساندن یادگیرندگان به سطح تسلط، درنظر گرفتن دروس اجباری و اختیاری برای هریک از پودمان ها تا فراگیران بسته به نیاز ضمن تسلط بر محتواهای اصلی به نیازهای یادگیری اختصاصی خود نیز پاسخ دهند، درنظر گرفتن دو مسیر برای اعضای هیئت علمی بالینی و اعضای هیئت علمی علوم پایه چرا که نیازهای هرگروه در حوزه تسلط بر موضوعات پژوهشی در برخی از موارد متفاوت است و درنهایت درنظر گرفتن واحد کارآموزی فناوری است که از برج فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی Filed visitشده و افراد با شرکتت های دانش بنیان و شتاب دهنده های دانشگاه آشنا می شوند.
دکتر سلیمان احمدی در ادامه تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را شرح دادند و ویژگی های منحصر به فرد و فرصت های پیش رویی برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کل کشور را بر شمردند.
وی افزود: این برنامه دارای دارای سه سطح آموزشی، 250 محتوای باکیفیت و استاندارد که توسط مدرسین برجسته و خبره تهیه شده است، 30 کلاس تعاملی و آنلاین، 15 پروژه تخصصی هر پودمان و 30 تالار فروم جهت بحث و گفتگو می باشد.
در این جلسه دکتر فرید نجفی، ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در طراحی این برنامه توانمندسازی یکپارچه، از کلیات این برنامه آموزشی حمایت نموده و با توجه به دارا بودن ویژگی هایی که دکتر سلیمان احمدی به آن ها اشاره نمودند مقرر شد این تجربه متناسب با نیاز دانشگاه های علوم پزشکی کشور جهت توانمندسازی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار گردد.
بازه زماني دومين فراخوان ثبت نام اعضاي محترم هيئت علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي در اين برنامه متعاقبا از طريق سايت دانشكده اطلاع رساني خواهد گرديد