انتشار مقاله "برنامهی درسی پنهان؛ تاریخچه و تأملات نظری"
به گزارش روابط عمومی دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری در یک گام مهم در حوزه پژوهشهای میان رشته ای مدخلی با عنوان "برنامهی درسی پنهان؛ تاریخچه و تأملات نظری" در دانشنامه به نویسندگی جناب آقای دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جناب آقای امین حبیبی استادیار دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در بزرگترین دایره المعارف اخلاق پزشکی اسلامی منتشر شد.
در این مدخل، نویسندگان به واکاوی حوزه های متنوع برنامه ی درسی پنهان از جمله تببین مفهومی و برنامه ی درسی پنهان در پزشکی پرداخته اند. این مطالعه به بررسی نظریههای مرتبط با برنامه ی درسی پنهان پرداخته و و تأثیرات آن بر آموزش دانشجویان علوم پزشکی را شرح می دهد.
شایان به ذکر است که تدوین اولین دایره المعارف اخلاق پزشکی اسلامی (Encyclopedia of Islamic Medical Ethics (EIME) با همکاری متخصصان بین المللی و اندیشمندان ایرانی و خارجی در حال انجام است. این مجموعه قصد دارد تا بیش از پانصد مقاله مدخل را مورد مداقه قرار دهد. حیطه های مختلف این مقالات عبارتند از: اخلاق در پژوهش، ملاحظات آغاز حیات، ملاحظات انجام حیات، فنآوریهای نوین پزشکی، پروفشنالیسم، رابطه پزشک و بیمار، اخلاق سازمانی در حوزه سلامت، اخلاق پزشکی و گروههای آسیبپذیر، اخلاق در آموزش و آموزش اخلاق پزشکی، اخلاق در سلامت عمومی، تاریخ اخلاق پزشکی، مبانی فلسفی اخلاق پزشکی، مبانی حقوق و اخلاق پزشکی، مبانی فقه و اخلاق پزشکی.
علاقه مندان جهت مطالعه ی کامل مدخل فوق می توانند به آدرس https://eime.tums.ac.ir/article-1-38-fa.html مراجعه نمایند.
نظر